Jest taki człowiek, jest taka rola, której nie znajdziecie w przewodniku po Scrum. To Agile Coach. Kim jest, czy jest niezbędny i co może dla nas zrobić?

Czytaj dalej
Tajemniczy Agile Coach

Najbardziej znaną i najpopularniejszą metodą szacowania pracochłonności wymagań wyrażonych w postaci User Story jest Planning Poker. Nie znaczy, że jest to jedyna dostępna technika, ani, że jest ona najbardziej dokładna. Ma jednak cechy, które sprawiają, że warto ją znać.

Czytaj dalej
Planning Poker i nie tylko

Zmiana to coś, co towarzyszy nam każdego dnia. Zmieniają się pory roku, zmienia się nasz nastrój, zmieniamy się my pod wpływem wydarzeń w naszym życiu. Pracując w projekcie informatycznym zadajemy się z ludźmi, którzy do stałych przecież nie należą. W tym ciągle zmieniającym się świecie musimy być gotowi na ciągłe zmiany.

Czytaj dalej
Zmiany, zmiany, zmiany…

Scrum Team, czyli Zespół Scrumowy, to podstawowa jednostka w Scrum. Jest to ten zespół, bez którego Scrum nie może istnieć i bez którego nie powstaną żadne efekty naszej pracy, czyli Przyrost. Czym jest Scrum Team?

Czytaj dalej
Scrum Team, czyli Zespół Scrumowy do zadań specjalnych

Kiedy musimy zrobić coś w kilka osób, to zawsze pojawią się problemy z komunikacją, nieporozumienia i brak zgrania chociażby w stylu czy sposobie pracy. Wraz z nimi pojawi się także pytanie: jak dobrać wielkość zespołu, żeby nam to nie przeszkadzało?

Czytaj dalej
Jak dobrać wielkość zespołu?

Sprint Retrospective to spotkanie będące manifestacją trzech filarów Scruma: transparentności, inspekcji i adaptacji. Bez niego nie ma w ogóle mowy o sukcesie, Scrumie, ani nawet o żadnej metodyce agile.

Czytaj dalej
Wszystko o Sprint Retrospective

Transparentność –  jedno ze słów (obok np. taxi) zapożyczonych z języka angielskiego (ang. transparency), które na język polski można przetłumaczyć używając między innymi słowa przejrzystość. Odmieniane w zwinnych podejściach na każdy, możliwy sposób. Co ona oznacza w środowisku biznesowym i jaki ma wpływ na nasze projekty?

Czytaj dalej
Transparentność

Nadgodziny to drażliwy temat, ale gdy dodamy do tego jeszcze metodykę Scrum, to robi się wręcz kontrowersyjny.

Czytaj dalej
Nadgodziny w Scrum

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się dlaczego ludzie nie robią tego, co dla nich dobre? Dlaczego nie działają w optymalny sposób? Jaka motywacja przyświeca ich działaniom, skoro czasami jest oczywiste, co powinni w danej sytuacji zrobić?

Czytaj dalej
Motywacja czyli „dlaczego oni to robią?!”

Niektóre rzeczy po prostu działają i nie trzeba nikogo do nich przekonać. User Story to koncepcja, która nie jest związana ze Scrumem czy żadnym innym podejściem zwinnym. Jednak, gdzie nie rzucić kamieniem, tam trafiamy na wymagania pisane w ten sposób.

Czytaj dalej
User Story, czyli Historyjka Użytkownika