Moja dzisiejsza teza jest bardzo prosta i brzmi: większość zespołów, które widzimy na co dzień, jest za duża. Bardzo rzadko mamy do czynienia z sytuacją, w której podzielenie pracującej razem grupy osób nie wyszłoby wszystkim zainteresowanym na dobre.

Czytaj dalej
Twoje zespoły są za duże!

Nie ma czegoś takiego jak idealny rozmiar User Story. Jedne wymagania są mniejsze, inne większe. Ważne, aby zespoły, które mają je przekształcać w działające oprogramowanie czuły się z nimi dobrze. Są jednak pewne czynniki, które warunkują rozmiar Historyjki Użytkownika.

Czytaj dalej
Rozmiar User Story

Czytaliście o pułapce Continuous Integration? Jeśli nie, polecam zeszłotygodniowy tekst Tomka celnie opisujący to zagadnienie. Nawiążę dziś do niego, a sytuacja, którą opiszę będzie jak najbardziej z życia wzięta. Ilu z nas skazuje się na wieczne „nieukończenie” naszej pracy?

Czytaj dalej
Wieczne „nieukończenie”

Continuous Improvement! A skoro „continuous”, to znaczy, że usprawnieniom nie ma końca. Zawsze przecież można szybciej, dalej, więcej…

Czytaj dalej
W pułapce continuous improvement

Daily Scrum, zwany pieszczotliwie „standupem”, jest tym wydarzeniem, które najczęściej psuje się samo i bez niczyjej złej woli. Dziś #białko pokazuje trzy sposoby na naprawę Twojego daily.

Czytaj dalej
3 sposoby na naprawę Daily Scrum

Dziś ciekawostka – pytanie, które na naszych szkoleniach pojawia się zadziwiająco często. „Czy trzeba czekać na retrospektywę, żeby zgłosić jakieś utrudnienia?” Jego wariantem jest też „Czy muszę czekać na następny Daily Scrum, żeby zgłosić bloker?”

Czytaj dalej
Czy trzeba czekać na retro?

Z napisaniem tekstu o tym, jak zacząć pracę w Scrum nosiłem się od dawna. Kiedy dołączamy do już istniejącego zespołu, wszystko wydaje się być proste i poukładane. Mamy Product Ownera, Scrum Mastera, są koledzy i koleżanki tworzący Zespół Deweloperski. Ale co, jeśli jesteśmy na samym początku i nie mamy jeszcze nic?

Czytaj dalej
Jak zacząć pracę w Scrum?

Release Planning to jedno z najbardziej pożytecznych wydarzeń, które warto wprowadzić w sytuacji, w której mamy do czynienia ze Scrumem w dużej skali. Zresztą, w każdym podejściu zwinnym realizowanym w skomplikowanym środowisku i w odpowiednio dużych projektach, Release Planning może się przydać.

Czytaj dalej
Release Planning, czyli zwinność w dużej skali

Jednym z ciekawszych sposobów, w jaki można nauczyć kogoś naszej ulubionej metodyki jest ćwiczenie Lego Scrum. Uwielbiamy je, bo na koniec za każdym razem na twarzach uczestników pojawiają się uśmiech i zrozumienie. „To o to chodziło w tym wydarzeniu i w tamtym procesie!” Jakie lekcje płyną z Lego Scrum?

Czytaj dalej
Lekcje z Lego Scrum

Ryzyko w Scrum to temat, który bardzo często bywa przemilczany. Przecież mamy krótkie Sprinty, ryzykiem zarządzamy na bieżąco. Ale czy tak jest naprawdę?

Czytaj dalej
Jak się ma ryzyko w Scrum?