Jeden produkt to jeden backlog. Tak powinno być i tak jest w wielu miejscach, które przyszło nam oglądać. Czasami jednak można spotkać organizacje i zespoły, które próbują jakoś działać mając dwa lub trzy backlogi. Są też takie, gdzie jest ich dziesięć…
#białko agile blog
Oto wszystkie teksty na naszym zwinnym blogu:
Oczekiwania co do roli Scrum Mastera mogą być tak różne, jak ludzie, których zapytamy o zdanie. Nie da się też ukryć, że jest ogromna przepaść w oczekiwaniach strony szukającej pracy jako Scrum Master i tych zatrudniających. Nie zawsze, ale bardzo często, można solidnie się rozczarować.
Kryteria akceptacji to temat, którym można by zajmować się bez końca. Ba, można by na ten temat napisać całą książkę. Ale na naszym blogu nie chodzi o to, aby się doktoryzować, tylko żeby poznać tę część, która da nam najwięcej. Co przy kryteriach akceptacji i tak znaczy, że tekst będzie dość długi.
To będzie post inny niż wszystkie. Przekrojowo spojrzymy na dwie, z pozoru sprzeczne ze sobą rzeczy. Chcę w jasny sposób pokazać dlaczego Product Owner i Story Points nie chodzą ze sobą w parze. Bo nie chodzą.
Inspekcja bez Adaptacji to bardzo częsta agile’owa choroba. Niby przyglądamy się naszym procesom i produktom, ale co z tego, skoro nie wyciągamy wniosków. Tu nie chodzi o to, żeby sobie pogadać. Tu trzeba coś zmienić.
Capacity Planning to proces, który wiele zespołów niestety pomija. Są takie, które rzeczywiście go nie potrzebują. Jednak większość nawet nie zdaje sobie sprawy, jak dużo traci. Szczególnie jeżeli mówimy o złożonych produktach z wieloma współzależnościami. Spójrzmy więc, czy jest Capacity Planning oraz co nam daje.
Dziś stawiam pytanie retoryczne: po co udawać pracę w Scrumie? Mam nadzieję, że skłonię Was do ciężkich i trudnych przemyśleń. Uwaga! Zanim do tego przejdziemy, będzie trochę narzekania.
No i znów nam się nie udało… Co zrobić, jeśli się nie udało? Jak mamy sobie poradzić w sytuacji, w której nie zrealizowaliśmy całego zakresu Sprintu?
Coachingowe teksty o synergii mówią, że jeden plus jeden czasami daje więcej niż jeden. Zwinne Story Pointy mówią, że dzieląc wymaganie za 13 punktów, możemy otrzymać na przykłąd trzy wymagania, każde warte 5 SP. Problem jednak pojawia się, gdy połowa zespołu mówi „3”, a druga połowa „5”.
Jeżeli coś robimy dwa razy, to zwykle można założyć, że jedno wykonanie jest niepotrzebne. To dość śmiała teza, ale postaram się ją w kilku krokach przedstawić tak, aby broniła się sama. Uwaga! W dzisiejszym tekście będzie pełno tzw. buzzowrds, jak np. agile, waste, redundancja.
Strona [tcb_pagination_current_page] z [tcb_pagination_total_pages]